Olihan homma tuo vetopalkeiden vaihto, kun sellaista en ollut ennen ikinä tehnyt.
Pelonsekaisin tuntein lähdin siis vetolaitetta purkamaan.
Tähän saakka pääsin kohtuu kivuttomasti, kun leikkasin puukolla vetoakselin palkeen tieltä pois.
Tämän jouduin tekemään sen takia, kun en todellakaan tiennyt onko vetoakseli jollain kiinni vai ei..
Tästä eteenpäin alkoikin sitten riivattu riuhtominen ja tempominen, kun vetolaite ei millään hellittänyt otettaan.
Onneksi mulla oli kaveri auttamassa, joka kekkasikin vängätä kakkoskakkosella perälaitteen ja rungon välistä.
Heltisihän tuo vetari vihdoin irtoamaan booreistaan ja päästiin itse asiaan, eli palkeiden vaihtoon.
Vetarin palje oli päälisin puolin ehjä ja se pitikin sisällään vähintään puoli litraa kuraa/rasvaa ja muuta epämääräistä litkua.. vaihto oli siis enemmän kuin tarpeellinen.
Putsailin cleanerillä ja ruiskutin rankasti crc:tä jokaiseen paikkaan, mihin vain ylsin ja kaavin ravat sisältä pois.
Sen perään rasvaa rutosti jokaiseen liikkuvaan niveleen ja paketti takaisin nippuun.
Tadaa, tässä vetolaite uusilla palkeilla ryyditettynä!
Kuuleman mukaan tällaiseen hommaan pitäisi mennä korjaamolla aikaa vain 2 tuntia.
Mulle homma oli aika "rubiikin pähkinä" ja turasin tämän kimpussa kaikkineen 6 tuntia.
Tulipahan silti valmista ja nyt tiedän miten homma tehdään. Ensi kerralla tuskin kestää näin pitkään.
Voisin tossa myöhemmin tehdä tarkemman jutun tästä vetolaitteen vaihdosta, niin jos jollain muullakin on sormi suussa tämän homman kanssa.
Vaihto vaikutti ensi alkuun pahemmalta mitä se sitten todellisuudessa olikaan. Apuri on hyvä olla, kun tuota vetolaitetta on tuettava.
Ohjeita kyllä netissä on näistä uudemmista vetolaitteista, mutta tällaiseen kivikautiseen ei vain sellaista löydy.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti