maanantai 28. syyskuuta 2015

Nyt alkaa olla aika pohtia koneen irroitusta.

Koneessa on ollut pieni vaiva tuon öljynpaineen suhteen ja siksi kait osaltaan nuo ajot ovatkin jääneet aika vähäisiksi.
Öljyjen lämmettyä kunnolla, alkaa öljyvalo palamaan tyhjäkäynnillä ja kierroksia on pidettävä päällä noin1200 rpm/min lukemassa.
Netistä olen yrittänyt kovasti löytää tietoa siitä, miten koneen saisi helpoiten irti. Onko ihan oikeasti irroitettava vetolaite ja sitten vasta koneen kimppuun?
Kaavelin jos saisi irti koneen päästä, niin sitten ehkä kone irtoaisi? Onko mahdollista?
En kovin mielelläni lähtisi purkamaan koko pakettia auki, koska mikään paikka ei vuoda.. tuon irroituksen jälkeen uskoisin edessä olevan kaikkien läpivientien tiivisteiden vaihdot ynnä muuta kivaa, kun näissä vanhoissa vehkeissä tuo tuskin menee kivuttomasti.

Jos jollain on tietoa tästä, ottaisin tietoa erittäin mielelläni vastaan!

1 kommentti:

  1. Homma tosiaan pitää aloittaa vetolaitteen irroituksella kun tuo vetoakseli sinne koneeseen tulee. Riittää siis pelkkä vetolaite, ei kaikkea siitä perästä.
    Riippuu vähän aijotko nostaa koko koneen pois ( kumityynyt 2kpl ja pultit perästä irti niin saa pois.) Jos lohko ja kampura jää paikalleen niin sitten ei tietysti vetolaitetta tarvitse irroitttaa.
    Väljyys öljypumpulla/ liitosten vuoto sisällä voi tietysti vaivana olla mutta... Jos koneessa yleisenä vaivana kuluneisuus/paineet poistuvat liukupinnoilta niin remontti on suurempi.
    Volvon konstruktio on iäkäs ja nyky moottoriöljyt voivat kyseisen vaivan aiheuttaa vaikka kone olisikin asiallisessa kunnossa. Joten tarkempaa tutkiskelua kannattaa miettiä tuonne oljylaatujen puolelle, classic öljyllä asia voi korjaantua helpostikkin.

    Esteri

    VastaaPoista